DOBRE PRAKTYKI - czyli uczymy kreatywnie
Przedszkole i rodzina to dwa środowiska, które w szczególny sposób oddziałują na dziecko. Skuteczność tego oddziaływania uwarunkowana jest wzajemnym i ścisłym współdziałaniem. Właściwa, pełna współpraca przedszkola z rodzicami powinna prowadzić do zintegrowania działań dydaktyczno – wychowawczych.
Obecnie nie można sobie wyobrazić przedszkola, które realizując zadania dydaktyczno – wychowawcze czynią to bez porozumienia z rodzicami. Nauczyciele coraz częściej dostrzegają w rodzicach współpartnerów we współdziałaniu w procesie wychowawczym i dydaktycznym. Współpraca nauczyciela z rodzicami jest niezbędnym warunkiem powodzenia pracy dydaktyczno – wychowawczej. Od chwili przekroczenia przez dziecko progu przedszkola – cel pracy pedagogicznej przedszkola i cel rodziny powinien być wspólny. Z wychowawczego punktu widzenia jest pożądane, aby te dwa najważniejsze ogniwa działały wspólnie, wzajemnie się uzupełniając. Tylko wtedy istnieje szansa uformowania dobrego, mądrego i wrażliwego człowieka. Dzieci z natury są bardzo dociekliwe i myślą nieszablonowo, dlatego warto podsycać ich twórczość aby w przyszłości dobrze wykorzystać rodzący się potencjał.
W ramach programu "Aktywni Rodzice", w piątek gościliśmy w przedszkolu p. Kasię - mamę Martynki, która pokazała dzieciom na czym polega praca stomatologa i higienistki stomatologicznej. Maluchy były zachwycone mogąc samodzielnie wyrywać i leczyć ząbki. Przyniesione rekwizyty pozwoliły poczuć się dzieciom jak w prawdziwym gabinecie stomatologicznym.
Agnieszka Kaszuba