Urząd Marszałkowski     |     Starostwo Powiatowe     |     Powiatowy Urząd Pracy     |     Portal Informacji Kulturalnej     |     Wiadomości z Polski     |     Wiadomości ze Świata     |     Rozkład PKP     |     Rozkład PKS     |     Kursy walut     |     Lotto     |     Pogoda     |
Gminny Portal Mapowy
Geocaching w gminie Zagnańsk

Aktualności

2015-06-16

Stowarzyszenie Wsi Kołomań i Umer "Nasza Szkoła"

Stowarzyszenie Wsi Kołomań i Umer „Nasza Szkoła”

realizuje zadania finansowane ze środków

otrzymanych od Gminy Zagnańsk

• Zadanie nr 1  - Organizacja masowych zawodów sportowych

„Sport to zdrowie”

W niedzielę, 31 maja 2015 roku na boisku gminnym w Kołomani  piłkarze z drużyn juniorów i młodzieży oficjalnie otworzyli sezon piłkarski. Rozegrane zostały dwa mecze piłki nożnej, które dostarczyły zawodnikom, a także licznie zgromadzonym kibicom wielu emocji. Wynikiem 3: 1 w grupie juniorów zwyciężyła drużyna Kołomani, a w grupie młodzieży zwycięstwo odniosła drużyna Umru. Remis 4: 4 został rozstrzygnięty po emocjonujących rzutach karnych. Zmęczenie, radość, rozczarowanie to wszystko przeplatało się ze sobą w niedzielne popołudnie. Młodzi sportowcy  występowali w strojach sportowych zakupionych z funduszu sołeckiego. Spotkanie rewanżowe w sierpniu. A do tego czasu trening, trening, trening…, który czyni mistrza.

Zadanie nr 2  - Organizacja przedsięwzięć o charakterze integracji społeczności lokalnej w sołectwie Kołomań

„Tworzenie warunków do aktywnego wypoczynku i spotkań integracyjnych.

W słoneczną niedzielę, 14 czerwca 2015 roku Stowarzyszenie Wsi Kołomań i Umer „Nasza Szkoła” zorganizowało wycieczkę krajoznawczą na trasie Umer – Chęciny – Kielce – Zagnańsk  w myśl zasady krajoznawczej: „Poznawanie kraju i świata rozpoczynamy od własnego środowiska”.

Celem wyprawy była aktywizacja i integracja społeczności lokalnej oraz promowanie walorów turystycznych gminy Zagnańsk i regionu świętokrzyskiego wśród jego mieszkańców.

Poznawanie piękna naszego regionu zaczęliśmy od Chęcin. Po mszy świętej w kościele parafialnym p. w. Św. Bartłomieja Apostoła udaliśmy się z Przewodnikiem na rynek. Spacerując uliczkami podziwialiśmy średniowieczny układ urbanistyczny miasta, Renesansowe kamienice– m.in. „Niemczówkę”, gdzie mieści się Centrum Informacji Turystycznej, tam obejrzeliśmy film promujący miasto. Przewodnik przybliżył nam również historię Klasztoru Ojców Franciszkanów i Klasztoru Benedyktynek. Pieszo dotarliśmy na Zamek Królewski. W ciągu ostatnich dwóch lat zmienił się wygląd m.in. skarbca oraz zamkowej kaplicy. Dzięki odnowieniu nieczynnej dotąd kwadratowej baszty, do dyspozycji turystów oddano zupełnie nowy punkt widokowy. Warto było wspinać się pod górę, dla tego widoku. Po odpoczynku i koniecznej sesji zdjęciowej w tak urokliwym miejscu zeszliśmy drugą stroną do autokaru. Następnie udaliśmy się autokarem w stronę Podzamcza Chęcińskiego do Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Tam w pięknym parku na łonie natury posililiśmy się bigosem, po którym nabraliśmy siły na dalsze zwiedzanie. Odwiedzając Centrum, podziwialiśmy unikalną wystawę przywiezioną z Mediolanu „Świat Leonarda da Vinci”. Wehikuł czasu, Maszyna latająca, cyfrowa rekonstrukcja Ostatniej Wieczerzy, Robot – żołnierz i Mechaniczny lew, to tylko niektóre z niezwykłych eksponatów, które mogliśmy zobaczyć. Trudno nam było opuścić to miejsce, bo po obejrzeniu wystawy mogliśmy się trochę pobawić w świecie łamigłówek, luster, spróbować swoich sił na Kole Chomika oraz przyjrzeć się doświadczeniom z optyką i powietrzem. Kolejnym punktem naszej wyprawy był Rezerwat Wietrznia z Centrum Geoedukacji. Tu spacerując po wyznaczonych ścieżkach tego geologicznego raju zachwycaliśmy się jego pięknem, a z punktów widokowych obserwowaliśmy panoramę Gór Świętokrzyskich. Rezerwat Zachełmie. Okazało się, że na wyciągnięcie ręki, w swojej gminie mamy miejsce, które zachwyciło cały świat geologiczny. Przewodnik poprzez niezwykle ciekawe opowiadanie o tym miejscu, przeniósł nas w czasy dewońskiego morza i plaży, po której chodził Tetrapod. Niektórzy mieszkańcy byli, tu po raz pierwszy i z zaciekawieniem przyglądali się odciskom jego łap na skale.

Na tym zakończyliśmy dzień, który dostarczył wielu wrażeń i pozytywnych emocji.

Uczestnicy wycieczki mieli możliwość odwiedzenia znanych im miejsc w gminie i regionie (Kamieniołom Zachełmie, Zamek królewski w Chęcinach), w nowej odsłonie faktów geologicznych i archeologicznych, a  także, poznania nowych obiektów na trasie Świętokrzyskiego Szlaku Archeo – Geologicznego jakimi są Centrum Geoedukacji na terenie Rezerwatu Wietrznia oraz Centrum Nauki Leonardo da Vinci w Podzamczu Chęcińskim.

Podczas wycieczki mieszkańcy zostali poinformowani o planowanych przez Władze Gminy Zagnańsk  inwestycjach mających na celu podniesienie atrakcyjności turystycznej naszej gminy takich jak: budowa Geoparku "Kraina tetrapoda i skamieniałych wydm” oraz Centrum Edukacyjne Flory i Fauny Gór Świętokrzyskich przy Dębie Bartek.

Wspólny wyjazd zaspokoił potrzeby integracyjne i poznawcze mieszkańców oraz przyczynił się do upowszechnienia aktywnego wypoczynku.

Zadanie nr 3  - Organizacja przedsięwzięć o charakterze integracji społeczności lokalnej w sołectwie Umer.

„Zabawa Mikołajkowa”

Od spotkania z Mikołajem dzieli Nas jeszcze sześć miesięcy, a my już dzisiaj serdecznie zapraszamy Dzieci z Rodzicami na Zabawę Mikołajkową 5 grudnia 2015 roku. Więcej informacji w listopadzie na naszym facebooku.

Prezes Stowarzyszenia
Małgorzata Bekier-Bochenek

Stowarzyszenie Wsi Kołomań i Umer "Nasza Szkoła" - galeria

Stowarzyszenie Wsi Kołomań i Umer ˝Nasza Szkoła˝

Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
sobota, 4 maja 2024
125 dzień roku
pn wt śr czw pt so nd
imieniny
Floriana, Michała, Moniki
Kącik adopcyjny
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Pogoda
Główny Punkt Informacyjny o Funduszach Europejskich
Świętokrzyskie Centrum Innowacji i Transferu Technologii
Administrator serwisu: Paweł Cieślak
Urząd Gminy w Zagnańsku, ul. Spacerowa 8, 26-050  Zagnańsk, pow. kielecki, woj. świętokrzyskie
tel.: 41 300-13-22, fax: 41 300-13-73, email: sekretariat@zagnansk.pl, http://www.zagnansk.pl
NIP: 959-09-25-932, Regon: 000551941
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.