Informacja o składaniu wniosków w związku ze stratami w gospodarstwach rolnych spowodowanymi suszą.
W związku z wejściem w życie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 1350), które zmieniły obowiązującą procedurę szacowania strat w gospodarstwach rolnych powstałych w wyniku suszy rolnicy mogą składać wnioski do komisji gminnej o oszacowanie strat spowodowanych suszą, ale nie zwalnia to rolnika z konieczności zalogowania się do aplikacji dedykowanej do oszacowania strat w gospodarstwie spowodowanych suszą (link:https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign) i wypełnienie stosownego formularza, który jest konieczny do wygenerowania w aplikacji protokołu strat.
Raport sporządzony przez komisję nie będzie wystarczający do sporządzenia protokołu lub kalkulacji, służył będzie jedynie do weryfikacji strat suszowych poniesionych w gospodarstwie i ewentualnej korekty procentu strat.
Szacunek strat suszowych przez komisję nie będzie możliwy po zebraniu z pola rośliny, komisja może oszacować straty tylko i wyłącznie, kiedy znajduje się ona jeszcze na polu. Aby gminna komisja mogła przystąpić do szacunku strat spowodowanych suszą w gospodarstwie, rolnik powinien wypełnić:
1. Wniosek o oszacowanie strat przez komisję w gospodarstwie rolnym wraz z załącznikiem Oświadczenie susza.
2. Zapoznać się i podpisać Informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Do pobrania wniosek o oszacowanie strat - wersja tylko do wydruku - pdf
Do pobrania wniosek o oszacowanie strat - wersja edytowalna - doc
Na podstawie ww. dokumentów gminna komisja będzie mogła przeprowadzić lustrację w terenie oraz wprowadzić dane do Raportu w aplikacji dedykowanej dla komisji gminnych.
Więcej informacji oraz wniosek o oszacowanie strat spowodowanych suszą wraz z załącznikami można uzyskać na stronie https://www.gov.pl/web/uw-lubelski/szacowanie-strat-rolniczych