Od 1 lipca 2011 roku rozpoczęła działalność Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzona przez Ministra Gospodarki w formie elektronicznego rejestru dostępnego przez Internet (www.ceidg.gov.pl lub www.firma.gov.pl). Od 1 lipca 2011 obowiązuje również nowy wniosek CEIDG-1.Najnowszy wniosek CEIDG-1 oraz instrukcja do jego wypełnienia znajduje się na stronie internetowej www.ceidg.gov.pl w zakładce Formularze i instrukcje.
Na stronie internetowej CEIDG przedsiębiorca może uzyskać informacje jak założyć działalność gospodarczą oraz poznać zasady wpisu do CEIDG. Na tej też stronie można sprawdzić swój aktualny wpis i wydrukować aktualne dane swojej działalności gospodarczej - dokument potwierdzający wpis w CEIDG.
Osoba, która posiada kwalifikowany podpis elektroniczny lub Profil Zaufany może sama zarejestrować działalność gospodarczą lub dokonać zmiany we wpisie. Jeżeli nie jest to możliwe wniosek CEIDG - 1 składa się w najbliższym urzędzie gminy.
W przypadku, kiedy przedsiębiorca nie może odnaleźć swojej działalności gospodarczej na stronie CEIDG, oznacza to konieczność uzupełnienie danych we wpisie tj. złożenia wniosku CEIDG - 1 przez Internet lub osobiście w najbliższym urzędzie gminy.
Więcej informacji o zawieszeniu i wznowieniu działalności znajdziesz tutaj >>>