16 listopada 2015 r. odbyło się III Posiedzenie Komitetu Sterującego Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego. Na spotkaniu, zorganizowanym przez Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi Urzędu Miasta Kielce, obecni byli przedstawiciele 12 gmin wchodzących w skład Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego oraz przedstawiciele Instytucji Zarządzającej RPOWŚ 2014-2020. Gminę Chmielnik reprezentował Burmistrz Paweł Wójcik i Zastępca Burmistrza Mariusz Ściana.
Prezydent Kielc Wojciech Lubawski, Przewodniczący Komitetu Sterującego ZIT KOF, podsumował prawie dwuletnią współpracę nad realizacją Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Ponadto szczegółowo omówiono kwestie dotyczące oceny projektów, które realizowane będą w formule ZIT. Podczas spotkania Grzegorz Orawiec, dyrektor Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, przekazał najistotniejsze informacje o planowanych naborach oraz bieżących kwestiach dotyczących wdrażania ZIT w ramach RPOWŚ 2014-2020.
tekst i zdjęcia: strona Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego
Kielecki Obszar Funkcjonalny (KOF) powołano w styczniu 2014 r. Poza Kielcami w jego skład wchodzą gminy: Chęciny, Chmielnik, Kielce, Daleszyce, Górno, Kielce, Poland, Masłów, Gmina Miedziana Góra, Morawica k/Kielce, Piekoszów, Gmina Sitkówka-Nowiny, Strawczyn i Zagnańsk.
Samorządy w ramach KOF będą mogły sięgać po środki z RPO m.in. w formule Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Zarezerwowano na ten cel 82 mln euro. Realizacja przedsięwzięć ma służyć podniesieniu konkurencyjności stolicy woj. świętokrzyskiego, przez zwiększenie integracji miasta z otaczającymi je gminami.
W planach jest także realizacja w gminach skupionych w KOF projektów, dotyczących: termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, wymiany oświetlenia ulicznego na energooszczędne, modernizacji zaniedbanych zbiorników wodnych dla celów rekreacyjnych oraz budowy i modernizacji sieci ścieżek rowerowych.